gazetapacjenta.pl
Niedziela, 20 maja 2012 r. Imieniny obchodzą: Aleksander, Bernardyn, Bazyli
Menu serwisu
Strona główna
Gazeta Pacjenta
Aktualności
Ogłoszenia drobne
........................................
Okiem pacjenta
Leki z apteki
Zioła i ziółka
Optyk radzi
Ciekawostki
Humor
Relaks
Kącik hormonalny
........................................
Lekarz radzi
Diagnostyka
Leczenie w Europie
Porady prawne
Ubezpieczenia zdrowotne
........................................
Deutsch
Turystyka i wypoczynek
Kontakt z nami
Reklama w serwisie
Linki
........................................
Polityka prywatności
Ankiety
Czy stosujesz suplementy diety?
 
Logowanie do serwisu





Hasło?
Konto? Zarejestruj się!
Zdrowotne zalety kawy Drukuj Wyślij znajomemu
Oceny: / 2
KiepskiBardzo dobry 
01.09.2005.

 Amerykańscy naukowcy potwierdzili zdrowotne zalety kawy

O kawie wiadomo nie od dziś, że rozjaśnia umysł i dodaje energii. Teraz amerykańscy naukowcy ustalili, że właśnie kawa jest wspaniałym źródłem pożytecznych dla organizmu antyutleniaczy.

Są one korzystne dla zdrowia, bo neutralizują bardzo szkodliwe wolne rodniki tlenowe.

Wolne rodniki powstają w organizmie w procesach energetycznych z udziałem tlenu. Przyspieszają procesy starzenia, przyczyniają się do powstawania nadciśnienia, raka, szkodzą systemowi odpornościowemu. Antyutleniacze to witaminy (A, C, E), beta- karoten, magnez, selen.

 Jak podkreślają specjaliści w internetowym poradniku medycznym (www.poradnikmedyczny.pl), redukcja ilości wolnych rodników za pomocą odpowiedniej diety wydłuża życie, zatrzymuje rozwój niektórych nowotworów i podnosi ogólną odporność.

Joe A. Vinson, profesor chemii z Uniwersytetu Scranton w Pensylwanii, twierdzi, że kawa dostarcza więcej antyutleniaczy niż wszelkie inne potrawy i napoje. Powołuje się przy tym na wyniki badań, określających zawartość antyutleniaczy w ponad 100 różnych owocach, warzywach, przyprawach, olejach i typowych napojach.

Pierwsza piątkę bogatych w antyutleniacze produktów tworzą  oprócz bezkonkurencyjnej kawy  herbata, banany, fasola i kukurydza. Oczywiście nie chodzi o to, żeby kawą zastępować owoce i warzywa w diecie, natomiast warto docenić działanie kawy.

Associated Press przypomina opublikowane w lutym w Journal of the National Cancer Institute wyniki badań naukowców japońskich, wskazujące na znacznie mniejsze ryzyko zachorowania na raka u osób, które kawę piją codziennie lub prawie codziennie.

AP wskazuje też na badania naukowców z Harvard School of Public Health, którzy w zeszłym roku wykazali związek między piciem kawy a zmniejszonym ryzykiem zachorowania na cukrzycę. (PAP)

źródło: TVP

Aby dodać komentarz zaloguj się. Jeśli nie masz konta, załóż je sobie.
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą pisać komentarze.

Komentarze/y

Powered by AkoComment 2.0!

 
Pogoda
Gdańsk
10°C
Gdańsk 10°C | Katowice 10°C | Kraków 10°C | Poznań 14°C | Rzeszów 11°C | Szczecin 14°C | Warszawa 12°C | Wrocław 9°C
REKLAMA
Advertisement
Najczęściej czytane
© 2004-2012 Gazeta Pacjenta
Opracowanie i utrzymanie TELEZET